Content Management Systeem

Met het gebruiksvriendelijke content management systeem (CMS) dat al jaren door vele kleine en grote bedrijven wordt gebruikt, is de complete club website eenvoudig te onderhouden, zonder enige technische kennis!

Doordat het CMS web-based is, kunnen de beheerders vanaf iedere computer met een internetverbinding (tegelijkertijd) de website aanpassen.

Een compleet foto album heb je bijvoorbeeld met een paar klikken online staan!

 

Openingsscherm CMS

Na het inloggen op het CMS ziet u bovenaan een aantal knoppen om direct toegang te krijgen tot de pagina's, items en gebruikers.

 

 

Pagina aanpassen

Na het klikken op een pagina naam aan de linkerkant van het openingsscherm, kunt u de inhoud van de pagina eenvoudig aanpassen.

 

 

Nieuwsbericht plaatsen

Als u een nieuwsbericht wilt plaatsen, gaat u eerst naar de lijst met item types (agenda, carrousels, etc). Daar klikt u op "NIEUWS - nieuwsberichten". Dan krijgt u een lijst te zien met alle berichten die op de website staan. Kies dan voor "+ item toevoegen".

 

 

Rechten en rollen

Binnen het CMS kunt u als beheerder zelf de rechten van andere gebruikers van het CMS instellen.

U kunt bijvoorbeeld een leerkracht toegang geven tot alleen zijn of haar groepspagina.

Maar u kunt ook iemand verantwoordelijk maken voor het plaatsen van nieuwe foto albums en foto's. Verder kan deze gebruiker dan niets op de website aanpassen.

U kunt dus per pagina en/of per item type rechten toekennen (zoals agenda, nieuws, foto's, etc).

 

 

Ondersteuning

U krijgt een uitgebreide handleiding zodat u altijd terug kunt vinden hoe u bepaalde dingen kunt aanpassen. Dat is meestal niet nodig, want het werkt allemaal zeer intuitief.

Mocht u er alsnog niet uitkomen, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen.